Vinterviken

Sitter i den nedsläckta vävsalen bland varpar och cottolin. Jag har ingen dator så jag smög ned hit för att uppdatera mig om världen, eller åtminstone om det som går att nå via virituella stigar.

Hela dagen har jag haft någon överhängande känsla att saker är lite för bra. Att någonting fruktansvärt måste ske snart. Lite i väntan på undergången. Mobilen nära till hands. Reser mig lite för fort. Vänder mig lite för snabbt om.

Sedan inser jag att det nog är febern som lägger varma händer på min panna och förvirrar mina sinnen. Så, likt ett litet knytt drar jag mig nog tillbaka till mitt ljusgula rum med den vita tekannan och mörkblå lakanen för sömn och en ny dag i stället för armageddon.

Kommentarer
Postat av: jasmin

and once again. du skriver så fantastiskt. krya på dig tufsen! vill se din boning därborta snart!

2011-01-27 @ 07:23:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback