2011

Gårdagsnatten spenderade jag med att sammanfatta hela mitt år. Det tog ett tag. Det har hänt en hel del i det året som jag valt att kalla det sämsta på länge. Så många nya bottnar som gick att nå. Så många jag lyckats såra, och bli sårad av själv. Jag har varit rädd, för andra, för mig själv. Jag har sprungit i 180 med ögonbindel, fallit, blivit liggande och tagit mig upp igen.

Kräktes ut det sista av 2010. För att få ut de sista svarta resterna som etsat sig fast i min bröstkorg, magsäck, i mina vener.

Vaknade upp ren med svaga ben och klarare ögon. Med en lätt baksmälla och händer att hålla.

Och jag tror på det här året. Fullt ut.

Om en vecka flyttar jag. Till ett rum jag inte vet hur det ser ut. Jag drömmer drömmar där jag blir inackorderad i kuvöser och matsalar, blir inhyst i sekter och syr mina egna tvångströjor. Men det är bara drömmar. Och jag ser fram emot det så sjukt mycket. Om en vecka lämnar jag Stockholm, Gubbängen, för att bo någon annanstans för första gången på 20 år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback