Vildvittror och grådvärgar

Det är fortfarande lika mörkt ute. Man kan ju tycka att det borde lätta upp lite innan allting försvinner, fast det är väl kanske fel tidpunkt på dygnet för att kräva någonting sådant. Jag tycker åtminstonne att jag borde få kunna kräva att det i alla fall inte ska kännas som man vandrar mitt i natten när man går till och från skolan!

Jag vaknar, tittar ut, lägger mig ned igen och somnar om. Det är inte meningen att man ska vara vaken när det bara snålblåser och den gråsvarta himlen spottar hagel på en. Trots att luften väcker mina sinnen och renar mina tankebanor. Trots att den där kaffen blir ännu lite godare i kalla händer. Trots att det finns någonting vackert i det råa där allting står naket inför kylan. Trots det går jag och lägger mig tidigt. Försöker vakna sent. Hamnar i dvala och försöker få tiden att gå. Drar ned hjärtrytmen till hälften och andas långsammare. Drar på mig alla vinterkläder och går i ide.

Och ja
. Alla låtar handlar fortfarande om oss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback