Sweets




Gårdagen var en väldans massa f. Fin, fruktansvärd, fikande, frusterande, fuktig, fel, fantastisk, fnissig, finurlig, flamsig, förvirrande. Familjemöte och sen massa massa kaffe hemma hos Maria, eller Marias bror för att vara noggrann. Fina människor och lite för många hemska poser i väntan på att kaffebryggaren skulle brygga oss mer kaffe.

Arbete idag. Det var verkligen sinnenssjukt tråkigt och jag hamnade i ankdammen med en tjej som ser ut som fjorton men är 22 och ALDRIG säger någonting. Jag sysselsatte mig med att sjunga med i lilla slänggungans spellista, som alltid är likadan, så den börjar hänga med rätt bra, samt döpa ankorna i dammen. Det vart Annika, och Gösta, och Erik och Pär-Olof. Jag kände aldrig igen nån av dem efter några rundturer i dammen, men de kanske känner sig lite speciella där i plastpoolen i alla fall. När man slutligen kunde fly ifrån personalrummet så sprang jag och Alex till solliden och lyssnade på jazz.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback