Hör mig

Och så vart det Broder Daniel och påskmust. Broder Daniel som bara hamnade på itunes shuffle och som bara kändes så jävla rätt precis just nu. Precis det mitt fragila tonårshjärta behöver för att fylla de tomrum som skapas under dagar när det bara snöar så mycket att man bara vill lägga sig på marken och låta vintern gömma en under ett tjockt täcke av snö.

Fick en utskällning direkt på morgonen av Doris om att jag och Jasmin inte får göra några fler fel, att det typ är sista chansen och vi inte är tillräckligt nyfikna eller något sådant. Vart ganska chockad, har inte jobbat sen i söndags och fick det där rakt i ansiktet som god morgon hälsning. Stod hela dagen och frös i ankdammen och drömde mig bort. Till varmare platser och någons mjuka händer. Gick och fikade på cafét med den vackraste mannen i stockholm. Han är, som som Jasmin så fint sa, en sån man skulle stanna kvar hos om han var otrogen. Man skulle förstå att han ville dela med sig av sin gudomliga skepnad, och sen träffa älskarinnan och sitta och prata om hur vacker han är. Förmodligen är han dock bög. Varför förälskar jag mig bara i homosexuella män? Är det något tecken från gud jag borde försöka tyda? Fast vad fan skulle han villja säga med det? haha?

Nu är jag  trött, frusen och hyffsat kärlekskrank och om en timme kommer någon som kan råda bot på allt det. Även fast jag först inte alls ville. En dålig dag kan bryta ned alla de saker man förut stod för. Och om jag vore Maria, eller kanske bara mig själv så skulle jag citera Håkan Hellström. För jag personifierar den där textraden som slitits ut så otroligt många gånger att man vet den utan och innan. Om du vill ha mig, nu kan du få mig så lätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback