Rekordvinnande i konstighet

Vilken jobbig liten natt-bloggare jag är. Kan aldrig sova, så jag skriver mig krokig framför datorn över något som ingen läser.
I dag var en konstig dag. Min chef berättade om första gången han kom till tyskland och hans bröder tog honom till stadens horkvarter, sen diskuterade han brösten på en tjej som hade jobbat hos honom förut. Hon kom förbi, och visst, de var väl onaturligt stora, men jag hade ingen större lust att prata om sånt med honom. Det kändes obehagligt. 
        Det var helt dött hela dagen som jag hade förutspått (men som Ercan vägrade tro och trodde tvärtimot och ringde dit mig 3h tidigare än jag eg skulle börjat jobbat). Tiden utnyttjade han bland annat genom att be mig ha en snabbkurs i engelska med honom. Syretillförseln till min hjärna var redan låg pga värmen i cafét och med "säg någonting bra på engelska" upp i ansiktet tog det stopp och jag fick inte fram någonting. Så jag fick sitta och lyssna på honom medan han pratade om att han kom från mesopotamia, babylon och att det var den första civilisationen, på sweturielska.
      Hans brorson jobbade i dag också. Jag hatar människan. Det enda han gör är att klaga och puffa undan en medan man gör saker för att sedan ta över. Jag räknade ned timmarna tills han gick.
Det är nästan det enda jag gör när jag jobbar, räknar ned timmarna tills jag slutar. Varje gång jag inte har något för händerna kollar jag på klockan och tänker "uh 7 timmar kvar", "5 timmar kvar... jag klarar det", "3 timmar kvar, om en och en halv timme kan jag börja förbereda det och då är det ju bara det och det kvar"
    Hm.. jag gillar ju att jobba där. ibland, och när man slipper städa. Han klagar alltid på min moppning och jag hoppas alltid att jag ska få morgonpassen nästa gång. Men det blir ändå alltid samma tider.

Det var någon som busringde idag. Eller så var det nån som verkligen hade ringt fel. Det var bara så sjukt konstigt.
Om det var en busringing får de grymt mkt cred från mig, för personen som pratade lät verkligen som den där Stellan, med rött hår och skägg som satt nånstanns o knäckte bärs med sin katt för att slutet var nära.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback