Växtvärk

Wasteland.

Waste.

Fredagar med avslut som jag redan förstått skulle komma.

Lördagar med leenden och oändliga nätter
med teater
öl en kvart innan bussen går tillbaka, nio tjejer på en sportbar bland tvskärmarna med fotboll som halsar sina öl på fem minuter, tackar, bugar och går
dansar mig vinglig i mellanstadiedoftande lokaler
dansar vidare i korridorer med folk som spelar livemusik och sjunger
röker alldeles för mycket men det halsen inte klarar klarar hjärtat
sitter i morgonsolen och dricker wiskey
somnar kl. 10 på en fotbollsplan invirad i duntäcken, händer och skratt

Det du inte får får jag
sätter jag upp regler
låtsade krav
ett sådant
litet
skämt
men steg bort
går nästan alltid frammåt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback