Please don't let me be misunderstood

Jag har köpt en grön tekanna som tickar. Den står rykande och högljudd på soffbordet. Sitter invirad i en filt och skriver till Nina Simone. Nog väntar jag fortfarande som en svart kråka på muren men natten domineras av en ensam kattuggla och den får kanske ta min plats snart. Jag talar bara i metaforer men tröttheten som kommer med regnet är realitet. Vindbiten vandrar jag genom fälten. Och jag kan väl inte säga annat än att jag trivs med det.

Jag har hittat en ny sjö med en eka och en ö. Tankarna kommer alltid som dom gör, men låt dem komma då.

Feriearbetare. Arbetet bestod av sortering, kamning av post samt leverans av brev och
reklam på cykel. Det är ett tungt fysiskt jobb under långa tidsperioder vilket kräver
tålamod och viljestyrka.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback