Benen i kors

Jag har inte många autistiska drag - vilket jag ofta sörjt - förutom under perioder där jag jobbar mycket. Jag får då en tendens att isolera mig och grotta in mig i saker till den grad att de blir en del av min sinnevärld. Förra året läste jag så pass mycket och intensivt om homosexuella prostituerade män i USA att jag tillslut trodde mig vara en. Det här året är situationen annorlunda. Eller kanske inte alls egentligen. Bara det att i stället för att tro att jag är en trasig gigolo i staterna så har jag transformerats till Carrie Bradshaw i Sex and the City i mitt eget huvud. Jag drar på mig klackarna när jag ska handla mat. Häller upp körsbären i en liten prydnadsskål och äter glass efter glass framför otaliga timmar av detta program som jag hånat och hatat i år. Och även om min egen verklighet kanske mer påminner om Bridget Jones och Jamie O'Neal – All By Myself så är tankarna på manhattan.

Kommentarer
Postat av: V

Hanna! Det är ju helt otroligt underhållande, jag har också börjat identifiera mig med Carrie. Och Miranda. Även fast jag mest får höra att jag är Charlotte (v.i.d.r.i.g.t.). Sex and the City är min nya hobby. Vi borde införskaffa doftljus, Ben & Jerrys och massa Marlboro och se kooooopiösa mängder SATC.

Postat av: Hanna

JA! Du anar inte hur på jag är! Jag identifierar mig också med Carrie o Miranda, mest Miranda under no sex - loads of chocolate and re-runs -perioden typ. Oh Charlotte.. aa hon är rätt vidrig att bli jämförd med faktiskt. haha

2012-07-22 @ 22:39:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback