Skräck och död

Jag. Är. Så. Trött.

Sitter i skolan och håller på med en sammanställning av allas personporträtt som jag suttit med sen kl. 11. Den har raderat sig tre gånger och vägrar nu att spara sig.

Jag har fått min lön. Hälften av det som jag skulle få. Kul.

En fågel, en blåmes, flög in i skåpet jag gjort. Den lade sig bland papperssvalorna jag vikt, för att dö. Min lärare trodde att den hörde till "inredningen" och bar upp skåpet till utställningssalen med den lilla fågeln i. Han frågade mig sedan då han insåg att den inte var ditlagd av mig om jag ville ha kvar den eller om han skulle begrava den. Jag sade det sista så nu ligger den och vilar under snötäckena.

Nu ska jag hem och läsa ett drömspel och förbanna världen eller något i den stilen
det är fanimig synd om människorna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback