Anyone Else Isn't You

I dag vill jag bara stanna hemma och gå runt i någon sunkig t-shirt, dricka te, sy, lyssna på bra musik, äta apelsiner, måla, fixa med fotoalbumen, sitta framför datorn, kolla på film, vara för mig själv och bara ta det lugnt.

Det har vart så mycket den senaste tiden och jag känner att jag behöver en paus och bara göra det jag känner för, oavsätt hur tråkigt eller osocialt det än kan verka.

Julia var här igår och var mysig. Hon hade bakat en massa olika sorters chokladbollar, radat upp dem i olika rader i knäckformar med olika färg efter smak och gett till mig. Hon är så söt.

image51


Såg en kille på tunnelbanan idag som gick i dramaklassen i min grundskola för något år sedan. Han var en söt och glad liten skate-kille som spelade flummiga teater-roller. Nu har han börjat på östra real och man känner inte ens igen honom. Jag fick titta flera gånger för att verkligen försäkra mig om att det var han. Han såg så bratig ut att jag bara ville skrika och klippa av hans halvlånga backslick och torka av den foundation som täckte hans fräknar. Hur kan man förändras så totalt på bara ett halvår? Vill man passa in så mycket att man är beredd att ändra allt man är? Jag blir bara så ledsen och fundersam när jag ser sånt, för jag förstår det inte. Det är klart att man anpassar sig endel efter olika människor, alla lockar fram olika sidor hos en, men jag skulle aldrig förändra mig för någon. Då är jag nästan hellre ensam och mig själv.

Kommentarer
Postat av: felicia

haha, jag tänkte precis skriva ett inlägg på min blogg åh ba "det är så roligt i skolan, alla är så rara nanana" men det är tydligen inte ömsesidigt, hahaha. skämt åsido. vi kan alla behöva en paus ibland och finns det något mysigare än att knepa med fotoalbum lyssnandes på Ed Harcourt? det slår marxismen med hästlänger.

Postat av: Hanna

Hahah nejmen jag trivs jättebra i skolan nu hörru, marxismen med alla dess "naturliga efterforskningar känns bara lite väl mycket för tillfället. Dock tycker jag vi kom fram till otroligt smarta saker under våran disskussion i rummet med konstiga stolar. Som att Georg är duktig på att släpa dig ut ut grupprum och att man kan andas genom de där skumma stolarna och få luft tillbaka (det om något är väl viktigt att veta!)

2008-01-30 @ 12:42:36
URL: http://comeda.blogg.se
Postat av: felicia

det bara haglar pickar i din svarskommentar. haha. jag är en intelligent, stark kvinna-som vägrar bli släpad och jag gör hela tiden nya upptäckter som ligger i allmäntintresse. de skumma stolarna utstrålar koldioxid i koncentrerad form! kanske har något med den välkända v-effekten att göra? jag är något på spåren! men hannaaa mitt hjärtas barn. see you soon!

2008-01-31 @ 07:54:22
URL: http://volcaniceruption.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback