Med stuckatur i taket och solsken i ögonen

Jag kom till Spanien med ett felaktigt nummer och utan språk. Fick leta mig fram till en stängd port och knackade dörr efter dörr med det ord jag kunde till hjälp: "Amigo". Satt i trappuppgången med hemlösheten och en uppmaning till tårar. Men så kom stegen och jag fick kliva in i en lägenhet med mönstrade golv och två balkonger. Fick ett eget rum och doften av Barcelona. Kvällen med tapas och fina barer, torg där människor sitter på marken.

Felicia och Mina pluggar spanska om dagarna och jag skriver på balkongen i solen. Dricker kaffe med skummad mjölk och köper persikor som är lika stora som båda mina händer. Jag förstår att Felicia och Jasmin har trivts bra här. Jag älskar det lilla jag sett av staden. Den ter sig så annorlunda från de korta gånger jag varit här tidigare. Det är vackert och folk sjunger högt på gatorna. Nu har någon dragit igång ett rejält trumsolo utanför balkongen. Det är fett med andra ord. I morgon ska jag gå upp tidigt och leta mig genom gatorna.

 
 
Dä ä ja å mac:en alltså. Och en liten analog kamera som jag tror bara kommer att bli sudd utav.

Kommentarer
Postat av: agnes

vad härligt du verkar ha det! <3

2012-09-04 @ 20:38:52
Postat av: jasmin

<3 hoppas allt blir och är fett fett fett

2012-09-04 @ 22:42:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback