Kedjerökning och rödvin

Och jag drömmer så underliga saker nu för tiden. Alla mina nätter skulle kunna sammanfattas i en Fever Ray låt. Alla mina dagar i dammet som växer i hörnen av mitt överbelamrade rum. Jag kan inte skriva längre, jag kan inte läsa längre, jag kan inte sjunga längre, jag kan inte spela längre, jag kan inte lyssna längre, jag kan inte dansa längre, jag kan inte känna längre.

*    *    *


I dag röstade jag för första gången. Även fast jag inte har så mycket hopp.

För ett tag sedan drömde jag att jag satt fast i tunnelbanan, där alliansen hade begått en terrorkupp. Det låg bomber på spåret och Jan Björklund sprang runt och drog ut människor med vita t-shirtar ur folkhoperna. Tvingade dem lägga sig på rälsen. Avrättade dem med nackskott.

Nu tror jag väl inte direkt att det är så det kommer bli om borgarna vinner, men ännu ett grått lager över Sverige, det orkar jag nog inte riktigt med.

Kommentarer
Postat av: Natalie

Frågan är väl om du skulle bli nöjd?

Och om du då blir nöjd för andras skull eller verkligen för din egen skull.

2010-09-19 @ 22:58:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback