Vintervindar och tända ljus

Folk talar om att det börjar bli jul. En klasskamrat påpekade att det mer eller mindre var mitten av november, och jag hör att de ställer in båtarna från Nynäshamn då det ska bli snöstorm i natt. Jag hänger inte med. Jag vet inte vad jag gör av min tid. Och tanken på att jag kanske flyttar efter jul gör mig vettskrämd.

Försöker hitta vägar att ta mig genom den här vintern. Den som gått förbi min lokal de senaste dagarna undrar nog vad det är för underlig människa som sitter och gör rökringar för sig själv med ett glas rödvin bredvid sig. Nog för att det är för att fylla ut mellantiden och jag alltid möts upp av fina vänner, men efter i lördags då det gamla skomakeriet endast lystes upp av ett tjugotal levande ljus, i väntan på en spökhistoriekväll, lär ju människor nu gå omvägar för att slippa gå förbi port nummer 10.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback