Leave Me On The Moon

Löpsedlarna kastar ur sig feta svarta bokstäver. Mamma frös ihjäl utanför ICA. Och jag undrar vad jag gör här. Vad fan gör jag här?

Det var i alla fall ljust då jag gick kl. 17 (...) från skolan. Att det sedan tog två timmar att komma hem är en annan historia. Kom hem och insåg att jag hade glömt posta senaste utkastet av mitt repotage. Men vad gör väl det då jag har minst tre andra uppgifter att ta mig för?

Vardagen känns som tagen ur Tove Janssons Trollvinter. Det är en säkert två meter hög snödriva utanför mitt fönster och om jag bara vore några år yngre, eller hade någon tid jag inte behövde begrava mig i skolarbete, så skulle jag bygga grottor, gräva gångar och åka ruschelkana ned för den. Fast det är vid sådana tillfällen jag skulle behöva ett yngre syskon som täckmantel så jag inte skulle bli inkasserad av gubbängens psykiatri för jag är ju ändå snart 20. Jag har plockat fram gitarren för första gången på flera månader. Låtit dammet mellan stålsträngarna fastna i mina fingeravtryck och börjat nynna på några nya melodier.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback