Bluebirds Passing - Wish I could live on sugar and milk

I dag förråddes och korsfästes Jesus, I dag förflyttade sig min familj till nordligare breddgrader och jag blev kvar. Det är ingen jämförelse, jag har haft en fin dag. Tog en lång promenad efter att ha tagit farväl av Maria som rörde sig nedåt i landet. En vän med (i) en bil, men jag har aldrig riktigt fastnat för Håkan Hellström. Det känns som om alla flyr Stockholm. Jag vandrar runt och plockar påskris, blåser ägg och försöker skapa en egen liten högtid. Jag har lyssnat på P3 och knåpat hela dagen. Jag undrar om det bara är i de kristna traditionerna vi har för vana att klä växter, gärna trädgrenar. "Piffa upp" naturen lite. Rätt underligt egentligen. Lite hjälpjaghargåttvilseiskogenochhängeruppsakeriträdensåfolkskahittamig-folkligt sådär. Fint, men underligt.

Att så solroser och mynta

Kommentarer
Postat av: judasjo, ELLER?

min finaste pysslarsyster, se mig inte som en judas! saknar dig ju redan men ja, att fly stockholm var fan ett måste. pusspusspuspssupsusp

2010-04-02 @ 23:53:00
Postat av: Hanna

Käraste systeryster du är ingen Judas, tro inte att jag tycker så! Jag Saknar dig med må du tro men jag har det bara bra här nere, rätt skönt att vara helt ensam i lägenheten och jag förstår stockholmsflykten mer än väl <3

2010-04-03 @ 18:47:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback