Minnesfragment från ett Paris inte allt för långt bort








Jag älskar oförutsedda händelser. En hårdrockare som råkar dra ut hörlurssladdarna ur sin mobil och håkans sprittande toner sprider sig, en gubbe som väljer att rutcha ned för trappräcket den sista sträckan, någon som fraktar ett piano på en folkfylld gata, en man som stirrar ut genom ett fönster omgiven av gossedjur, ett oattraktivt hotel i mitten av montmartre eller en gömd gränd mellan slingrande gator som känns som en dekor för den franska slitna perfektionen. Dessa händelser får mig alltid att inse hur vackert livet verkligen är, hur klyschigt det nu än må låta. Men den där varma känslan i magen går, likt för snabbt drucken sockerdricka som bubbligt rusar upp i näsan, genom hela min kropp och formar alltid min mun till ett brett leende.

Kommentarer
Postat av: pussel

Sir Hanna

du är så

överdrivet

förtjusande !

2009-11-18 @ 23:50:53
Postat av: annamie

<3 paris. hanna miranda. du.

2009-11-19 @ 09:56:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback