Comfortably Numb

Min kamera har slutat fungera. Eller blixten strejkar i alla fall. Jag har haft en himla fin vecka med skolkatalogens ankomst på måndagen. Nog var ångesten total, men efter att ha fastnat på fyra bilder, och trots ett överraskande fotografi på skoltoaletten så överlevde jag och tillägnade timmtal med att bläddra fram och tillbaka på såväl nya som bekanta ansikten. Jag har fått i mig trerätters middag på moderna efter Dalis egna recept. Drack vatten med karamellfärg och åt grön puré med obestämt innehåll. Traskade ut genom bakdörren efter stängning och tog en promenad till slussen med Patrik och en trevlig, men något hysterisk man. Jag har druckit te på min balkong med Jasmin och ignorerat kylan. Min syster har placerat nio vackra svalor på sin kropp. Druckit öl med en nyfunnen vän och nynnat på 90-tals låtar jag dansat till i skolkorridorerna med Felicia. Nu gäller chai te, lussebullar, mandariner, russin och mandlar. Nu är det kurering efter den värsta filmen jag sett i hela mitt liv. Jag undrar verkligen vad mina lärare tänkte när de valde att låta oss se "Boys don't cry" på en fredagseftermiddag. Att en 10 minuter lång gruppvåldtäkt var ett bra sätt att starta helgen på? Nej tack.. mer chai te, filt och någonting neutraliserande. Hej "Rumor has it", hej Jennifer Aniston, hej amerikansk romantisk komedi och usla skådespelare, gör mig basisk igen för jag har blivit försurad av syran i Teena Brandons livsöde.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback