Nattliga hemfärder och allmän förvirring

Anteckningar från tre-tiden:
Och vem är jag bland alla dessa alkoholångor och förtroenden. Vem är jag utifrån barndom och vem är jag nu bland alla dessa människor. Farsta 18min och jag är bara ciggen i min hand och förvirringen om vem jag är. Nu.

Allting sköljs bort. En kvart kvar av all den tid som skapar mitt liv. Utan en skrivbok förblir jag handlös i elektronikens våld. Och ett sms om längtan kliar nästan mer än min kind. Hur mycket styrs utifrån normer och vem är jag i ett högstadiesammanhang? Är jag någonsin någonting annat än min historia och det jag framställer mig som. Jag undrar ibland hur folk ser mig utifrån och vad jag och andra har för bild av mig. Sömn. Kom till mig. Jag vill vakna som mig själv. Jag är inte det här tillståndet. Eller?

Och någonstans i allt detta bryderi sitter jag och gungar i takt med det växande illamåendet och suddiga nattmänniskor. Tror mig lite för djup och förlorar mig i dekadens. Det är så svårt att veta någonting alls.

Och efter fyra timmars sömn får jag upp och kolla på dåliga filmer om rattfylleri. När introduktions handledaren drar fram en alkoholmätare ber jag till gud att man inte skulle behöva blåsa. Kugga på promillehalten på en introduktionsutbildning hade kännts sådär.

Kommentarer
Postat av: Frida

Om du vill veta hur folk ser dig utifrån så har jag bara ett att säga, du är fantastisk Hanna, och den uppfattningen delar jag med MÅNGA

Postat av: jasmin

Jag fick ett väldigt fint sms av dig den natten. Du har så rätt, man blir så osäker på allt ibland.

Längtar tills vi ses i veckan. Så länge får jag dricka earl grey och ha mysiga sockor, för en liten bit av dig.

2008-11-15 @ 19:40:38
Postat av: Anonym

Hanna jag är för trött för att skriva något egentligen!

Skriver bara Hanna!

Hanna!

åå<3

2008-11-16 @ 19:18:27
URL: http://mariajacobson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback