Fråga mig vad jag är

Jag mår illa. Jag har mått illa hela dagen. Kanske är det för att jag känner att jag inte presterar någonting längre. Kanske är det för att jag bara ätit för mycket.

På helgerna får jag prestationsångest, vill inte att min olediga tid bara ska passera med jobb jobb och sen sova bort lördag- och söndagkvällarna. Jag har tagit det lugnt, druckit vin på mitt rum och tittat på stjärnorna med A, vart på en klassfest med några söta Waldorfkids och suttit och sovit i hästkarusellen på jobbet. Sprang ifrån så fort jag kunde på söndagen för att hinna till Antonias spelning och när jag väl kommer har de precis spelat. Sydde en klänning. Matte på måndagmorgonen. Mådde illa och hjärnan kopplade inte. Lyssnar på Navid Modiri och Gudarna. Det är Navid's röst som lägger en varm arm runt axlarna, det är bara det jag vill lyssna på hela hela tiden just precis nu.

För det
Ordnar sig med lite socker på
Världen den har alltid varit lika grå
Besvikelse följs av besvikelse så
varför inte bara hälla lite socker på

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback