Personal

Klockan är nio och jag kommer hem och finner Jo gråtandes vid köksbordet. Hon säger att hon har förlorat all trygghet, att hon förlorat sitt hem.
Hon vill flytta.

Klockan är halv tio och mamma kommer hem med lussebullar, pepparkakor, mandariner och en chokladask. Vi gör massor med te och ingenting är som det brukar ändå.

Klockan är elva och Jo vill inte duscha men gör det i alla fall. Schampoot ligger nedpackat i en stor väska, bland allt annat som man behöver för att kunna övernatta någon annan stanns

Klockan är halv tolv och jag byter alla lakan, alla örngott, alla påslakan mot de äldsta som luktar barndom. För det har varit någon annan i mitt rum.
Det ligger smycken på golvet som jag varken orkar eller vill ta upp. De bränner emot huden.

Det har varit någon annan i mitt rum och det är första gången sedan inbrottet som jag sover hemma.

Kommentarer
Postat av: Jasmin

Även fast det är jobbigt och sorgligt var detta inlägg så fint att jag var tvungen att kommentera. Så bra skrivet. Verkligen. Underbart Hanna. Puss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback