Ibland funderar jag på vad jag ska skriva här

Vart på myrorna och tant-shoppat med Julia idag. Vart en brunvit matta åt mig och en hel drös fina kläder åt henne, flickebarnet passar ju i allt! Var i ropsten idag, solna i torsdags. Hon tar mig alltid till nya ställen, det är trevligt att utforska stockholm hand i hand med henne. Vi ska iväg till nostalgipalatset någon gång i veckan också, de verkar ha så sjukt fina saker precis i min stil. Gosh jag önskar att jag levde på 50-talet.
Jag vart helt klart född i fel årtionde!

Jag har tagit en paus i mitt novell-skrivande, är så trött på den att jag håller på att ta död på alla karaktärer. Just nu ligger typ båda huvudpersonerna och gråter i fosterställning på badrumsgolvet. Jag är trött och elak, men tror jag ska låta de få varandra tillslut. Frågan är bara hur, då jag redan överskridit gränsen för hur många ord man ska ha. Kanske blir ett slut i stil med "men så insåg båda att allt var ett misstag och levde lyckliga i alla sina dagar. slut"
Det tror jag svenskaläraren skulle jubla över.

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag måste verkligen lära mig shoppa på second hand för det finns så sjukt fina saker!

och ja.. vad ska man säga, noveller är inte riktigt min grej


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback