4 mars, jag förstår inte varför det blommar

När jag sluter mig. Bestämmer mig för att bryta band. Byta band som i barndommens sagoböcker. "När du hör det här ljudet är det dags att vända blad". Det är dags.

Det är ingenting jag vill. Men någonting jag måste när avståndet blir för påtagligt och jag vet att jag inte längre kan finna anledningar till att hålla kvar. När du får bytas ut mot nikotin. Vin. Shots i olika barer. Och jag kan finna lyckan i olika bastakter i stället. Finna att jag inte behöver värka. För det är så jävla onödigt egentligen. När du ändå inte vill det tillräckligt, och jag inte längre vet vad jag vill.

Jag ångrar saker jag säger när jag tappar balansen och finner mig i trappor. Men du har sagt att du är duktig på att glömma så jag håller det som fana när mina ord gör sig påminda.

Sluta lyssna efter din röst. Sluta lyssna efter dina steg. Sluta gå i cirklar i feltankar. Bara sluta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback