Mitt eget wasteland

Gör omskrivningar när det mesta kan omsättas i okontrollerade fnissningar eller nattpromenader ut på Alvaret för att skrika under månen.


Namnet april kommer från latinet, precis som allting annat
Det betyder öppna
Att jorden öppnar sig
Som en begravning
En apokalyps för oss som redan är döda
Vi som vandrar genom livets syrenbersåer
Och sprider förmultningens söta doft
Bland småkakor och hallonsaft
Som en parafras
Jag glömmer dig när snön faller, du
Förlåts under det vita täcket
Som blandar upp minnen och åtrå
Man är alltid som varmast innan man förfryser
Men jag behöll sommaren
I en salt regnskur över morgonkaffet
Och du talade om solsken i någon timme
Innan du gömde dig i skuggan bland arkaderna
Och skyllde på att du blivit överraskad av årstiderna.
Att vi var hittebarn
Och då vet man aldrig vart man hamnar
Jag var rädd
Och han sa: ’Marie,
Marie håll i dig hårt.
För här i livet finns det inget som håller.
Inte ens bergen för vinden
Och allting sluttar ändå ’
Jag läser mycket om natten, och jag begraver mig om sommaren

Kommentarer
Postat av: fellilullilelli

"Jag glömmer dig när snön faller, du

Förlåts under det vita täcket " = <3 !



åh förresten så saknar jag dig!!!!



(åh ja, det läskiga med liv strömquist är bitterheten som kommer som ett brev på posten. man får akta sig för att inte vilja krossa patriarkatet å inte ge upp hoppet om att hitta en jåmstålld partner BUT TO LATE FOR THAT)

2012-02-01 @ 09:24:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback