Northen Sky

Sitter i Gubbängen och dricker cava och äter kakor. Eller cava.. vet inte om det billigaste mousserande vinet på systemet ens får lov att kallas cava. Lyssnar på Nick Drake och tänker på att luften för det mesta är varm och luktar hägg nu mer. Och att jag inte hinner med. Att alla mina arbetsprover är inne och att jag inte kan gömma mig på min ö för alltid. Att han följer mig genom mina drömmar varje natt och jag undrar vad det betyder. Att jag sover på en madrass i mitt vardagsrum för det mesta, men att jag fått lov att sova i min mammas säng när hon är borta över natten. Att jag är rädd att min ena framtand håller på att ramla ut. Att jag fyller år nästa vecka och jag känner det inte alls. På att färga mitt hår lila. Eller rosa. Bara för att.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback