090909

Skolan slukar så mycket av min energi och det är lätt att förlora sig i det. Somna med naturkunskapsboken i handen, fastna med en ribosom spegelvänd i pannan och med ordet "derivata" surrandes i huvudet. Det finns så många saker man kan glömma att fokusera på, som att jag nog halvt om halvt skulle brinna förevigt i helvetet - eller åtminstonne åtnjuta guds fruktansvärda vrede och därefter få huvudet avknippsat - för mitt nuvarande levnadssätt om jag tolkade bibeln fundamentalistiskt.

Allting blir som anteckningar från lektioner, och jag förvirrar mig i om vart någonstanns kaffe kom in i historien och ja den där cigaretten jag står och suger in rök från, tog inte Lill-Zé ett bloss på den innan? De där mäsk-tunnorna på golvet - jag tyckte jag hörde något om dem mellan alla utvecklingsteorier - inte färdigjästa?

Jag blir yr jag blir yr jag blir yr


Men jag antar att jag lär mig någonting

Kommentarer
Postat av: jasmin

jag tycker inte om derivata. när matematik kommer till ologiska sidor så är jag verkligen lostx2

men du klarar det säkert galant!

2009-09-09 @ 23:48:49
Postat av: Frida

Hanna, du är verkligen helt fantastiskt bra på att sätta ord på känslor, det är nog därför den här bloggen är så himla fin och jag besöker den minst en gång dagligen :)

kram på dig!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback