Hielpe

Afrika Afrika Afrika. Jag sitter och läser om Zimbabwes historia och hamnar på en hemsida om Rhodesia, det forna Zimbabwe. Nice tänker jag då det är fullt med information. Jag börjar reagera lite på folmuleringarna efter ett tag och tillslut uppnår dem ett klimax. Jag har hamnat på en sida som tyckte kolonisationen var någonting bra och positivt. När jag hittade meningarna : Ett gott folkmaterial skapar en god nation och den här gruppen var av bästa tänkbara folkmaterial. De flesta var engelsmän, men där fanns även boer, tyskar och fransmän från bra familjer med hög social status. Vart jag bara så arg att jag avbröt mitt arbete totalt och panikåt pepparkakor tills jag hade lugnat ned mig. Jävla idioter.
Bilder hittade jag också, från Rhodesia. Bara på de vita kolonisatörerna samt några på "de traditionella Rhodesiska familjerna" vilket var såklart beniga stackare med 50-talet barn. Så galet vinklat och läskigt:




Överskriften till den sista bilden var "mördad av terrorister" MGAAAAAAHHH!

Kommentarer
Postat av: Lisa

Usch det vänder sig i magen på mig. Jag får flashbacks från en (mar)dröm jag hade inatt om att jag blev förföljd av sverigedemokrater där männen gick omkring i militäruniformer och kvinnorna i slampiga- och vampyrliknande utstyrslar.

Postat av: Anonym

Usch vad obehagligt, förstår inta att de åsikterna fortfarande lever kvar

2008-11-19 @ 07:07:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback