To be a Salesman

Om 20 minuter borde jag börja pallra mig mot bussen, för att sitta i 44 minuter på 172:an ut till Fittja. Sträcka ut mina ben och promenera förbi den aldrig färdigbyggda moskén och häckande fiskmåsar, till personalingången. Dra på mig min ljusblå, förstora skjorta, namnskyllten och de mörkblå byxorna med pressveck. Så som jag gjort nu i fyra dagar, så som jag kommer göra hela sommaren. På något sätt känns det betryggande med rutin rutin rutin. Jag hinner inte riktigt bli uttråkad, bara fruktansvärt trött. Avundas Tone och Jasmin som drar till Norge för att arbeta på Hove festival, men snart är det Arvika som gäller och geggiga gummistövlar. Jag längtar!

Kommentarer
Postat av: Marika

Och på något sätt avundas jag dina fyra dagar. Det finns regler och regleringar (rules and regulations) på det ställe du jobbar - hemma hos mig kan man lätt bli utnyttjad som billig arbetskraft. det finns ingen jag kan överklaga till. jag har gömt mig, jag hatar att mönsteranpassa gardiner.



Och jag drömde om Arvika inatt - att alla spelade samtidigt på samma scen och att jag lackade - men jag längtar också! :D



ses i kvällningen. <3

2008-06-19 @ 18:14:23
Postat av: Frida

Hej Hanna, oj oj vad mysigt och fint du skriver! Kommer att titta in här ofta :)



Hoppas du mår bra

kramar /frida


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback