Vi tuggar substitut för att vi inte har något annat

Turen har övergivit mig.


I fredags fick jag äntligen tag på en langare genom en kompis, hiskeligt överpris och inte alls vad jag ville ha, men jag började bli desperat. Med alla kläder i tvätten och impulsivt humör blev jag utklädd till fjortis. Självklart blir fjortisfesten inställd och vi hamnar på en annan fest, med en assnygg kille. Jag känner mig grymt obekväm i min utklädnad och gömmer mig mest inne i sovrummet med Albin. Snålade med flaskan hela kvällen och fyllan slog inte till förens på vägen hem då vi träffade på Jonas "Nattens ros" och fick var sin ros och en sång med oss hem. Upptäcker precis innan vi går in i lägenheten att min flaska krossats i Kajsas väska och allting har runnit ut över hennes kamera med julaftonsbilder och sådant som inte inte inte fick försvinna. Och jag står utan alkohol igen och med en kulturkrock som behöver mjukare kanter dagen efter.

Lördag och jag hinner knappt hem innan jag ska iväg igen, klädbytardag och förfixning hos Vera. Lösögonfranslimmet spricker när jag ska hjälpa Marika med det och kletar ut sig över mina händer, min hals och mitt hår. Vi blir tvungna att springa till bussen, men resten går smidigt, och det tar inte allt för lång tid att ta sig dit och snart står vi framför den stora järngrinden som leder in till något som jag trode var en kyrka först, men visar sig vara ett jättehus med ett glastorn. Där inne sker kulturkrocken bland alla röda heliumhjärtan. Om och om igen. Det är Globalare som dansar sig svettiga till Håkan Hellström och bratz som sitter och kollar på och stryker med händerna över sina backslick. Min klänning går sönder. Jag känner mig liten i det stora huset, blir yr av alla virvlande trappor och får i mig alldeles alldeles för mycket, av helt fel saker, på tok för snabbt. Det blir som det blir och jag får skjuts hem och snubbar in i lägenheten där Jo har filmkväll med några kompisar. Ger tydligen mördarblickar (ett kisande sätt att försöka se vilka som satt i soffan) till hennes vänner. Kul.

Vart förövrigt stött på av en liten blond brat som kallade mig Bullan och tjuren/oxen. Det fungerade inte. Kände mig som en köttko istället.


Kommentarer
Postat av: Jasmin

"köttko"? skrattar lite högt för mig själv.
galen helg cupcake


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback