Millenium, milänium, milennium, whatever

Ibland vore det trevligt att som Plupp bara isolera sig från allt och alla och bo i en liten kåta på norrlandsfjället med sin hund, ibland inte. På tal om Plupp så börjar jag seriöst ifrågasätta min barndom, ingen jag hitintills har stött på har sätt varken Chipmunkarna eller The Never Ending Story! Hela min barndom baseras på dessa figurer och INGEN har sett dem! Vart växte jag upp? Har jag haft en avskilld barndom, är det bara jag, min syster och resten av alla Solvallas travbane-kids som fick ta del av dessa mirakel? Alla kommer ihåg trasdockan och nallen som hatade brysselkål, men ingen har rykts med i det fantastiska 80-tals synthslingorna i The Never Ending Story eller  hört någonting av Alvin och Chipmunkarnas fantastiska sånger och påhittighet, de var större än knatte, fnatte och tjatte god damnit!

Härmed kungör jag därmed en efterlysning efter ett annat barn som växte upp i Solvalla travbanas barnrum, eller i alla fall någon som får någon slags känsla eller bara känner igen den lurviga draken (som förövrigt faktiskt heter falkor) på bilderna/videoklippen

               

 


oh yes, jag är sjukt seriös, okej chipmunkarna är ju bara jobbiga, men never ending story är faktiskt riktigt gripande!! (manisk blick - ja)

Kommentarer
Postat av: Anna

Haha chipmunkar, vilket sött namn! xD har faktiskt aldrig hört om dem. Men plupp däremot :D Den filuren känner jag allt igen.

Nu kommer jag bli tvungen att skapa en kategori om Ulrik bara för att. Imorrn blir det Ulriknytt ;D

God natt!

Postat av: Mia

Trasdockan och nallen som blev borttappade när deras ägare skulle flytta, typ. Oja. Jag och lillebror satt bänkade framför tvn varje kväll det gick. Mhm.
Dock kan jag inte veta om jag minns något annat. Men något av allt det du skrev känner jag igen, och har säkerligen sett/hört något av det.

2008-02-12 @ 11:17:55
URL: http://bruise.blogg.se
Postat av: Mia

CHIPMUNKARNA! JA! det sändes typ på lördagkvällar eller något sådant eller hur?
Tror jag och storebror brukade se på det när vi bodde i Bandhagen ett par år.

2008-02-12 @ 11:19:37
URL: http://bruise.blogg.se
Postat av: Anonym

Vad är det för retards som inte sett Never Ending Story?

2008-02-12 @ 15:37:42
Postat av: Hanna

ÅH MIA! Du har räddat mitt liv! Trodde nästan att jag hade hittat på den serien utav ren tristess i mina ungdoms dagar, du är verkligen den första person förutom mig och Jo, som ens har hört talas om dem! ^^

2008-02-12 @ 18:42:28
URL: http://comeda.blogg.se
Postat av: Tone

jag hoppas för mitt livs skull att du skojar när du skriver detta. inte bara min barndom, utan hela mitt liv är baserat på the never ending story, jag har fan varit kär i atreyu så länge jag kan minnas. alla som inte har sett den borde inte få uttala sig om övriga filmer, inte alls. det är filmernas film! den som inte har sett den har inte sett någonting alls! slut punkt.

2008-02-12 @ 23:18:03
URL: http://discoautumn.blogspot.com/
Postat av: Amanda

neverending story vafan! jag läste till och med boken en massa gånger för jag var en sådan nörd.

2008-02-15 @ 00:16:53
URL: http://outbreak.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback