Glokalt utvärdering

image83


Jag hatar att göra dåligt ifrån mig, det är väl en brist, och tär på en men jag kan inte låta bli att se allt som inte är ett MVG som ett misslyckande från min sida. Såvida det inte gäller idrott eller franska, för där har jag gett upp hoppet. Jag är ju sån att jag verkligen vill ha ett bra betyg, men orkar aldrig plugga, vilket nästan alltid resulterar i att jag blir besviken på mig själv. Dålig självdiciplin antar jag att det kallas, och en gnutta prestationsångest.

Tror jag ska sätta mig och sy någonting. Eller kanske ringa någon. Behöver en kram, eller i alla fall lite sällskap för stunden. Känner mest för att krypa ned under ett duntäcke, dricka te och läsa kärleksromaner från 1800-talet på engelska. Få lite ljusrosa skimmer på tillvaron. Jane Austens Pride and Prejudice står i bokhyllan bredvid mig och ser lockande ut. Vi får se. Hoppas på The Never Ending Story också, senast jag försökte se den var det en grå hinna över hela filmen, kanske funkar andra filen bättre.

I morgon ska jag spela nazistsvin (bokstavligen) i skolans kala aula.


Kommentarer
Postat av: Mia

Hannapanna, du vet att bilden är skitsnygg va?
Omi gåd. Skitsnygg. Grrrr.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback