Forgivemeologi

Jag fryser och mitt huvud skriker efter alvedon, ipren eller ibumetin, god knows what.
Dricker julmust ur glasflaska och känner mig lite sådär julig i min stickade ylle-tröja. Haha bara för att förstärka känslan kom mamma precis hem med en flaska glögg under armen och pepparkaksburken i ett stadigt tag och säger att julkalendern börjar om en stund.

Julkalendern var rätt bra faktiskt, ganska typisk med en berättaröst á là Bamse. Sådär mysig och tygg som man vill att en julkalender ska vara.
Nu är det däremot ett helt stört barnprogram som går i bakgrunden. Handlar typ om en kille som har sex med sin kompis mamma, svär och gör en massa sjuka saker.. Det är typ som bigbrother fast "ön", för barn. Skumt.

Vaknade förövrigt av att min chef ringde mig klockan 09.30 i morse. Jag och Albin hade planerat att sova bort hela dagen men så blev det så att han fick skjutsa mig in till medis och slavjobbet istället för att en av tjejerna hade fått en spricka i analen.
Sjuk start på dagen? - Ja!
Så jag spillde kaffe, plockade disk och skar upp kakor till en oidentifierbar massa av människor.
Kom en jättefin kille under dagen vilket verkligen fick mig att önska att jag hade åkt hem och duschat där istället och då hunnit byta kläder. Kände mig som hulken i den gröna skjortklänning min moster sytt och håret låg inte alls på det ställe det borde gjort. Men han log ändå och var finast på cafét.
Jag måste sluta förälska mig i främligar, det lönar sig inte även fast det är mysigt.
Så vida jag inte startar mig en hemsida och efterlyser alla jag faller för, så som han Marika berättade om.
Fast det skulle nog inte vara någon vidare bra idé för jag är riktigt dålig på att marknadföra mig själv och det skulle vara så många efterlysningar att min hårddisk skulle krascha av alla bilder. Och då skulle det ju inte bli något alls, så jag tror att jag skippar det.

I dag när jag gick hem var det precis sådär mörkt, kallt och regnigt som på en film innan någonting viktigt händer. Jag gick runt och tänkte att: nu måste det ju nästan hända något. Det kan inte vara såhär för inte.
Men nu när jag kommit hem känner jag hur jag verkligen inte orkar göra någonting. Det är andra gången den här helgen jag ställer in utgående, men jag är verkligen helt slut i huvudet just nu.
Det är alltid trevligt med fest men jag stannar nog hellre hemma och kollar på Harry Potter och Fenixorden.

(Ick.. De där sista meningarna fick mig att tänka på mr. E. It wasn't plesant!
Någon borde lära pojken om ödmjukhet eller helt enkelt röva bort honom så vi stackars Globalare slipper honom!)

Kommentarer
Postat av: Marika

Well, them strangers always looks too good for their best. Jag menar vill dem att massor av flickor ska kära ner sig i dem utan att ha chans? Jefla Jeflar! Elaka satar! Jag känner med dig!

Mina tankar går till kvinnan med den spruckna analen.

Och vad gäller Mr. E. Ja, det har vi ju disskuterat otagliga gånger, he scares me cause he's too darn... Scary. scarrig also... Haha

Postat av: Hanna

Hahaha scarriga mr. E - I agree!

2007-12-04 @ 12:52:55
URL: http://comeda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback